Denne gang skulle turen gå ned til det midtjyske. Ned omkring Skanderborg og Ry
Som sædvanlig tog jeg først avisruten på 18 km. Derpå pakkede jeg min rygsæk, og begav mig på vej
Turen gik fra Sulsted og til Aalborg, en strækning jeg har gået utallige gange
Fra Aalborg gik turen videre mod Hobro, en distance på 50 km, hvis man går den lige linie
I Støvring drejede jeg af mod Skørping. Jeg gjorde et kort ophold på kirkegården ved Budum, hvor jeg røg en smøg, og spiste lidt chokolade
Jeg fulgte Hærvejen gennem en del af Rold Skov, og kom ud ved Rebild bakker, hvor der hvert år bliver holdt 4. Juli sammenkost for dansk amerikanerne
Hvor dansk-amerikanerne viser at de stadivæk er danske, selvom de måske har boet i flere generationer i USA
Jeg mindedes at jeg flere gange i barndommen havde besøgt disse bakker, når jeg besøgte min familie, der boede ikke så langt derfra
Bakkerne var hårde at gå opad, og jeg kom igen ud på hovedvejen. Jeg drejede af efter nogle km, og kom til Øster Doense, hvor min familie, min søster og svoger engang havde boet
Derefter gik turen mod Hobro, som jeg nåede ved midnatstide
Jeg hvilede lidt på en bænk, og fortsatte mod Randers, som jeg nåede om morgenen
Mens jeg gik mindedes jeg en cykeltur, som jeg havde foretaget ca 6 år tidligere
Dengang drejede jeg af mod Sdr Vonsild, og kørte mod Viborg. Da skete der noget mærkeligt. Pludselig var jeg tæt på Rødkjærsbro, der ligger på den anden side af Viborg. Jeg tænkte ikke videre over det, ankom til Viborg, og fortsatte mod Herning
Jeg hvilede lidt ud i et krat i Lind, og kørte videre. Jeg skulle ned og besøge mine forældres gravsted i Vester Nebel.
På vej mod Brande kom jeg forbi et skilt, der viste 8 km til Vojens, der ligger i Sønderjylland
Hvor jeg vil hen med det. Såmænd ikke noget
Tidligt om morgenen ankom jeg til Randers. Kom forbi Borup, hvor jeg i sin tid, begyndte min skolegang. Kom forbi Helsted, hvor jeg boede et par måneder hos min søster og svoger, da min kræftsyge fader var indlagt på Rigshospitalet
På banegården købte jeg et par kager, som jeg spiste, og drak lidt cacao
Jeg fortsatte mod Aarhus, og drejede af mod Hammel. Jeg havde efterhånden gået over 100 kilometer, og benene havde det forbavsende godt
Jeg gik af en lille vej mod Hadsten, og forcerede nogle kæmpebakker ved Vitten. Da føltes kilometerne lange, og når jeg nåede toppen af en bakke kunne jeg se vejen bugte sig flere kilometer frem
Fra Hadsten gik turen ad landevejen mod Skanderborg, som jeg nåede ved 22 tiden
Jeg havde glædet mig til et måltid varmt mad, men de 3 restauranter, der var i byen havde alle lukket. Så jeg måtte nøjes med noget kage som jeg købte på en benzinstation
Jeg gik mod Silkeborg, men fandt ud af, at det var en motortrafikvej, og måtte vende om. Jeg gik mod Vrold, og fandt en vaandresti, der førte mid mod Silkeborg
I den mørke skov begyndte jeg så småt at hallucinere
Vandpytterne tog form som små hundehvalpe, der alle ligned min afghanske mynde Fie
Buskene på de åbne marker tog form som elefanter, og jeg havde følelsen af at befinde mig på en savanne. Hestene jeg så i det fjerne, kunne jeg ikke afgøre om de var virkelige, eller om de var hallucinationer
Selvom benene var forholdsvis friske efter ca 170 kilometers vandring, besluttede jeg mig for at campere i Ry
Campingpladsen havde selvfølgelig lukket, og jeg satte mig i en stol på verandaen. Det var koldt, og jeg gik lidt rundt for at holde varmen
Jeg satte mig igen, i stolen og mediterede.
Myter, de hinduistiske. Elefantguden Ganesha, Shiva, Brahma, Vishnu, Parvatti/Kali
Kailasha. Bjerget hvor de holder til i Himalaya
Hare Krsna, der døde 15 gange for at blive til Ganesha, der igen døde for at blive til Mig
Ganesha, den samme som Ra/Re og Thoth
Vi døde alle, sagde de for at blive til dig, så du kan besejre dæmonen Taraka, alias Jehova
Vi valgte at blive til dig, os Gudernes Guder, vi valgte at blive til Dig, selvom du er førtidspensionist, og knapt har udført en dags ærligt arbejde i dit liv andet end bringe aviser ud. Dig en dagdriver, og dagdrømmer
Vi valgte at blive til dig, fordi du er den eneste, den absolut eneste, der kan besejre Dæmonen Taraka/Jehova
Jeg mediterede over en af mine yndlingshistorier:
Shiva er sammen med sine 2 sønner Ganesha og Skanda, og vil sætte dem på en prøve
Hvem af Jer kan hurtigst rejse Verden rundt spurgte han. Og Skanda begav sig på vej
Ganesha blev siddende, og Shiva spurgte ham, hvorfor han ikke drog afsted
Verden er inden i mig svarede han. Jeg behøver ikke at rejse Verden rundt.